top of page

Vedtægter

§1 Foreningens navn
1.1 Sjællands Dynamiske Skytter

​§2 Foreningens hjemsted
2.1 Sjælland

​§3 Foreningens formål
3.1 Foreningens formål er at: Fremme interessen for de discipliner der er underlagt DGI og Dansk sportsskytte forbund (DSF) og Skydesport Danmark. At give Københavnske skytter et socialt fællesskab og et samlingspunkt for dem, med samme interesse i de discipliner som DGI, Skydesport Danmark og DSF tilbyder.
3.2 Foreningen er medlem af DGI, samt Dansk Sportsskytte Forbund og herigennem tilsluttet Skydesport Danmark og Danmarks Idrætsforbund og dermed underlagt disse organisationers love og bestemmelser.
 
§4 Medlemskab
4.1 Alle som kan tilslutte sig foreningens formål, kan blive medlem. Besidder man ikke en SKV-2 eller en SKV-3 i forvejen skal man som minimum kunne vandelsgodkendes hos politiet (SKV-6). En SKV-6 skal som minimum kunne fremvises ved fremmøde. Man er medlem af foreningen, når kontingent indbetaling er registreret på foreningens NemKonto. Kontingentbeløbet fastlægges på den årlige generalforsamling.
4.2 Kontingent Betalingen sker for et kalenderår ad gangen. Indbetaling af kontingent skal ske senest ved udgangen af 1. kvartal det pågældende år. Medlemmer der ikke har betalt kontingent ved udgangen af 1. kvartal ekskluderes automatisk fra foreningen.
4.2.1 Nye medlemmer som indmeldes i igangværende kalenderår betaler fra og med indmeldelses måneden og året ud, (1 måned = 1/12 kontingent.)
4.3 Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, der arbejder imod foreningen. Det ekskluderede medlem kan skriftligt forlange, at eksklusionen bliver prøvet på førstkommende generalforsamling.
4.4 Da foreningen er berettiget til at give våbenpåtegning, er foreningens bestyrelse forpligtet til at give orientering til politiet eller om nødvendigt at tilbagekalde våbenpåtegningen over for et medlem, der efter bestyrelsens skøn, ikke længere bør være indehaver af en meddelt tilladelse til et våben.

4.5 Medlemskab beror på bestyrelsens godkendelse.

​§5 Generalforsamlingen
5.1 Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
5.2 Bestyrelsen indkalder med minimum 1 måneds varsel alle medlemmer til den årlige generalforsamling. Generalforsamling afholdes inden udgangen af september hvert år og annonceres via. SMS, og pr. mail til medlemmerne. Samt opslag på foreningens hjemmeside.
5.3 Forslag til dagsordenen sendes til formanden senest 14 dage før og medlemmerne skal have kendskab til den endelige dagsorden med bilag 8 dage før.
5.4 Alle fremmødte medlemmer har stemmeret
5.5 Alle medlemmer der er fyldt 20 år, kan vælges til bestyrelsen
5.6 Alle afgørelser vedtages med simpelt flertal – dog skal vedtægtsændringer besluttes med 2/3 flertal. Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning. Dog skal der være skriftlig afstemning, hvis dirigenten bestemmer det eller 3 medlemmer på generalforsamlingen ønsker det samt ved alle kampvalg. Ved stemmelighed er formandens stemme der er udslagsgivende.
5.7 Generalforsamlingens dagsorden

    1. Valg af dirigent og stemmetællere.
    2. Valg af referent.
    3. Bestyrelsens beretning. Formand fremlægger, suppleret af resten af bestyrelsen.
    4. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse. Kasserer fremlægger regnskab
    5. Forslag til handlingsplan og budget. Kassere fremlægger Budget
    6. Fastsættelse af kontingent
    7. Indkomne forslag
    8. Valg af bestyrelse og suppleant
    9. Valg af Bilagskontrollant
    10. Evt.

​§6 Ekstraordinær generalforsamling
6.1 Et flertal i bestyrelsen kan indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, og bestyrelsen skal indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, når mindst 20% af medlemmerne ønsker det.
6.2 Indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling skal ske senest 14 dage efter modtagelsen af begæringen. Med indkaldelsen sendes den endelige dagsorden. Varsling som ved den ordinære generalforsamling.

​§7 Bestyrelsen
7.1 Bestyrelsen består af Formand, Næstformand, Kasserer, og to bestyrelsesmedlemmer.
7.2 Formand, Næstformand og Kasserer står for den daglige ledelse af foreningen mellem de årlige generalforsamlinger.
7.3 Bestyrelsen vælges for 2 år og kan genvælges hvis de ønsker det.

  Formand + Bestyrelsesmedlem 1 vælges i lige år.
  Næstformand + Kasserer + Bestyrelsesmedlem 2 vælges i ulige år.

​7.4 Der vælges hvert år en bilagskontrollant og en suppleant til bestyrelsen. Hvis et bestyrelsesmedlem forlader bestyrelsen i valgperioden, indtræder suppleanten i stedet og bestyrelsen fordeler posterne mellem sig på ny.
7.5 Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når 3 ud af 5 af bestyrelsesmedlemmer er til stede.
7.6 Bestyrelsen udarbejder et aftalepapir for dets interne samarbejde og kan nedsætte arbejdsgrupper efter behov.

​§8 Regnskab/økonomi
8.1 Regnskabsåret er kalenderåret (regnskabsperioden er 1/1 -31/12)
8.2 Regnskabet føres af kassereren og skal indeholde oversigt over indtægter og udgifter samt en status. Kassereren er ligeledes ansvarlig for at udarbejde regnskabet og opbevare foreningens kontantbeholdning hvis sådan en skulle haves. Foreningen midler skal føres på foreningens NemKonto
8.3 Regnskabet forelægges bestyrelsen løbende samt tilses og kontrolleres af den af generalforsamlingen valgte bilagskontrollant. Senest 30 dage før den årlige generalforsamling skal regnskabet være gennemgået af hele bestyrelsen og bilagskontrollanten, og være underskrevet.

​§9 Dispositionsret
9.1 Det er formand, næstformand og kassereren i forening, der har ret til at indgå aftaler og tegne på foreningens vegne. Bestyrelsen kan uddelegere retten til at disponere til enkelte bestyrelsesmedlemmer eller nedsatte arbejdsgrupper. Ved køb eller salg af foreningens ejendele skal hele bestyrelsen underskriver aftalen.
9.2 Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.

​§10 Vedtægtsændringer
10.1 Ændringer af vedtægterne kan vedtages på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, når forslaget er indsendt til tiden og mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for forslaget.

​§11 Våben, ammunition og skydebane
11.1 Foreningen råder ikke over egen skydebane. Foreningen lejer skydebane der er godkendt til DGI, Skydesport Danmark og DSF-discipliner.
Foreningen forpligtiger sig selv til at anmelde ulovlig omgang med skydevåben og ammunition til politiet.

§12 Opløsning af foreningen
12.1 Foreningen kan opløses med 3/4 flertal af de fremmødte på to generalforsamlinger, som holdes med mindst en måneds mellemrum.
12.2 I tilfælde af opløsning gives foreningens formue til almennyttige formål, som besluttes på den opløsende generalforsamling.

opløsende generalforsamling.

bottom of page